Laatste dagen in Oeganda. - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Christien en Derk-Jan Kiefte - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Oeganda. - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Christien en Derk-Jan Kiefte - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Oeganda.

Door: Christien en Derk-Jan te Kiefte

Blijf op de hoogte en volg Christien en Derk-Jan

23 Oktober 2017 | Oeganda, Masaka

Inmiddels al weer bijna aan het einde van onze reis.
Zondag hadden we een evaluatiegesprek en naderhand een gezellig samenzijn.
Apollo en Jane kwamen naar Villa Katwe. Ze zeggen dat iedereen in Ndegaya heel erg blij is met onze hulp. Er worden wat punten besproken, hiermee zullen we allemaal aan de slag gaan, om in de toekomst de nodige ondersteuning te kunnen bieden
De bevolking is erg dankbaar en roepen allemaal “God bless you “ uit.
Deze ochtend hebben zelfs nog mensen aan Jane gevraagd of wij nog terugkwamen voor oogmetingen.
Het is voor ons fijn om zoveel mensen al te hebben kunnen helpen, de brillen die we thuis klaarmaken, sturen we op naar Apollo (we hopen dat ze goed overkomen). We hebben bij ons verblijf heel vele contacten opgedaan, met mensen die wonen en werken in Masaka/Oeganda.
De eerste kinderbrillen kunnen volgende week met Nederlanders mee, die eind oktober naar Masaka afreizen. Dus hoeven de kinderen niet lang te wachten.
We zijn blij verrast als we horen dat Michael en Nurse Kakande aanstaande donderdag al 6 oogmetingen hebben ingepland. Zij zullen nauw contact met ons onderhouden, om alles in goede banen te leiden.
Super dus! Dit is waar we voor gingen.
We danken de ‘Joanne Foundation’ voor de samenwerking. Het is goed om te zien wat er met hun inzet en ondersteuning al bereikt is.
We hopen over een aantal jaren terug te kunnen gaan om, dan speciaal de kinderen van de scholen in Ndegaya te gaan meten.
Verder dat Michael voor zijn moeder, broertje en zusjes een eigen bestaan kan gaan opbouwen.
En er in de toekomst een medische post in Ndegaya zal komen, waar ook oogzorg in betrokken wordt.
Na het gesprek hebben we met Apollo&Innocent, Jane, Michael en nurse Kakande een gezellige afsluiting gehad. Hierna hebben we afscheid van elkaar genomen.
Maandagmorgen komt Apollo ons nog even uitzwaaien en gaan we op weg naar Entebbe.
Naar “homestay” African Roots waar we rustig wachten en later de nachtvlucht naar Amsterdam zullen gaan nemen.