17 oktober 2017 - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Christien en Derk-Jan Kiefte - WaarBenJij.nu 17 oktober 2017 - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Christien en Derk-Jan Kiefte - WaarBenJij.nu

17 oktober 2017

Door: Christien en Derk-Jan te Kiefte

Blijf op de hoogte en volg Christien en Derk-Jan

17 Oktober 2017 | Oeganda, Masaka

Weer een druk bezochte oogmeetdag. Nog meer mensen dan gisteren waren aanwezig.
Ook vandaag weer van alles tegen gekomen. Veel klachten van nabijzien, staar en lichamelijke ziektes.
Anders dan gisteren hebben we om 13:00 de inloop stop gezet. Zodat we de laatste meting om 16:00 uur hadden. Hef is hier om 18:00 uur al donker.
We mogen niet vergeten dat sommigen een lange wandeling van 1,5 uur of meer erop hebben zitten om ons te bezoeken
Zo is lang wachten geen probleem, maar ze zijn wel moe en gaan in de menigte op de stenen vloer liggen slapen.
We moesten vandaag enkele mensen teleurstellen, omdat ze naar een ziekenhuis zullen moeten.
Gelukkig hebben we mensen ook blij kunnen maken met een bril.
Deze beginnen echter wel op te raken.
Op naar morgen.

• 18 Oktober 2017 - 09:52

Werner En Rineke Jansen:

Wat ontzettend fijn dat alles naar wens verloopt. Het is dus zeker haalbaar. Gezien de belangstelling en opkomst van de bevolking. En alles gelukkig mee gekregen door de douane. Een goede voortzetting en de verslagen zijn heel erg leuk. Groetjes van tante Hermien, Werner en Rineke

• 18 Oktober 2017 - 16:24

Lianne:

Net jullie verslagen gelezen. Wat een zinvolle en mooie reis maken jullie.
    Succes nog de komende week.

• 18 Oktober 2017 - 19:40

Derk-jan & Christien:

Hallo allemaal, we hebben op de heenreis wel heel veel problemen ondervonden met 2 koffers.
    Bij aankomst in Oeganda,was er 1 koffer niet uit Amsterdam meegekomen, en 1koffer is door een verwisseling meegenomen.
    De koffer van Amsterdam werd netjes op onze accomodatie "Villa Katwe", bezorgd.
    Echter de brillenkoffer moesten we de 2e dag bij het vliegveld ophalen, wat betekende dat er ruim 1,5 uur
    onderhandelt moest worden om deze mee te krijgen........ maar uiteindelijk gelukt.

We gaan ervoor was ons streven, dat doen we zeker nog!, De situatie is hier onwerkelijk, armoedig en zwaar voor de bevolking. We hopen ze een beetje te kunnen helpen.

• 19 Oktober 2017 - 08:56

Jolanda Fukkink:

Hallo allemaal fijn dat jullie deze mensen kunnen helpen, met jullie mooie inzet maken jullie heel veel mensen blij.
    Dat geeft toch heel voor iedereen een goed gevoel, nog heel veel succes groetjes Henk en Jolanda