Dagje uit Lake Mburo National Park 21-10-2017 - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Christien en Derk-Jan Kiefte - WaarBenJij.nu Dagje uit Lake Mburo National Park 21-10-2017 - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Christien en Derk-Jan Kiefte - WaarBenJij.nu

Dagje uit Lake Mburo National Park 21-10-2017

Door: Christien en Derk-Jan te Kiefte

Blijf op de hoogte en volg Christien en Derk-Jan

21 Oktober 2017 | Oeganda, Masaka

Vandaag zijn we met 2 busjes, waarin volwassenen en 10 kinderen uit de ‘Joanne Foundation’ zaten, op stap gegaan naar het natuurpark ‘Lake Mburo’
Onderweg hebben we Grace & Bonny met hun baby Bennett opgehaald. Zij is de oudste van Joanne Noordinks kinderen van het eerste uur. Het is goed te zien dat ze een eigen gezin heeft en werkt als lerares.
Na een lange reis van ruim 2,5 uur komen we bij het natuurpark aan.
Het weer is zonnig en we zien verschillende soorten apen, zebra’s, impala’s, zwijnen, waterbuffels, warthogs, antilopen en veel andere soorten. Veel dieren hadden ook jongen.
Voor de kinderen is het en grote belevenis om deze dieren in het echt te zien. Ze kennen ze alleen vanuit hun schoolboeken. Sommigen kinderen die niet naar school gaan zien ze voor het eerst.
Na en uur komen er donkere wolken, en ja hoor daar is weer een tropische regenbui. Jammer maar we gaan nog op zoek naar giraffes, we hebben ze helaas niet meer gezien.
Maar te bedenken dat er in dit park ruim 75 diersoorten zijn…..is er nog veel meer te zien.
De kinderen genieten volop. Op de terugweg gaan we in het dorpje Lyontonde nog wat eten. Traditionele gerechten met rijst, vis(koppen), matoke, kip. Er wordt gesmuld, sommige kinderen eten voor het eerst vlees.
Op weg naar huis is het al donker. Zelfs nu genieten de kinderen nog van de lampen van auto’s en lichtjes langs de weg.
Het was opnieuw een dag voor met veel indrukken, we zijn blij de lachende kindergezichten te zien.

Morgen evaluatiedag.