Nieuwe dag in Ndegeya, 18 oktober - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Christien en Derk-Jan Kiefte - WaarBenJij.nu Nieuwe dag in Ndegeya, 18 oktober - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Christien en Derk-Jan Kiefte - WaarBenJij.nu

Nieuwe dag in Ndegeya, 18 oktober

Blijf op de hoogte en volg Christien en Derk-Jan

18 Oktober 2017 | Oeganda, Masaka

Opnieuw werden we bij aankomst verrast met een “volle Library”. Meteen aan de slag, nu ook wat meer kinderen gezien. Daarom hebben we vrijdagmiddag een kindermeet moment ingepland.
Opnieuw weer enkele ernstige problemen eruit gehaald.
Schrijnend om te zien dat 3 kinderen van 5 t/m11 jaar (broer en zusjes) met een zelfde diagnose als vitaminetekort, e.a helaas niet geholpen kunnen worden, als alleen nog een zonnebril tegen nog meer schade van de zon. Maar of deze gedragen gaan/blijven worden?? We willen gaan proberen een manier te vinden om ouders voor te lichten dat kinderen meer fruit gaan eten.
Gelijk als voorgaande dagen lijkt staar oogprobleem nummer één.
Ook zijn we al aardig op weg de goed gevulde koffer met brillen leeg te krijgen. We hebben ons personeel alvast een doos nieuwe brillen op laten sturen. Maar wanneer deze aankomen weten we niet, wij zullen dan zeker alweer in Dinxperlo zijn.
Iedereen die is geholpen is heel erg dankbaar, ook voor jullie allen die brillen hebben ingeleverd, of gedoneerd. Ieder die ons bedankt zegt voor allen: “God bless you all.”

Morgen weer een nieuwe meetdag. We zien er echt naar uit.

• 19 Oktober 2017 - 11:34

Demi, Truus En John.:

Hallo Christien en Derk-Jan,

Het is mooi om te zien wat jullie daar kunnen doen met de middelen die jullie hebben.
    Wat fijn dat jullie al zo veel mensen hebben kunnen helpen.
    Er zijn veel positieve reacties van de klanten, het wordt erg gewaardeerd.
    Wij vinden het bewonderenswaardig wat jullie daar allemaal doen.
    Veel succes nog gewenst voor de komende dagen.

Groeten,
    Demi, Truus en John

• 19 Oktober 2017 - 18:59

D.J&Ch.:

Hallo D,T,J,
    Ja het gaat super hier,kunnen veel mensen idd.heel blij maken.Jullie heel erg bedankt voor jullie inzet.Nog veel succes!