Bezoek aan Mateete - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Christien en Derk-Jan Kiefte - WaarBenJij.nu Bezoek aan Mateete - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Christien en Derk-Jan Kiefte - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Mateete

Blijf op de hoogte en volg Christien en Derk-Jan

14 Oktober 2017 | Oeganda, Masaka

Vandaag weer enorm veel indrukken opgedaan, bij het bezoek aan Mateete.
Dit is een dorpje in het binnenland, op een afstand van 2 uur rijden.
Onze chauffeur Henry doet zijn best om de diepe kuilen en hobbels in de rode zandwegen te ontwijken.
Bij Jovia aangekomen ontmoeten we haar en de familie en de buurt
Zij heeft door de ondersteuning van de JF een leuk stenen huisje met een groenteveld opgebouwd.
Hier groeien echt Nederlandse sperziebonen, mais en andere groente.
Zij heeft zelfs 6 jonge biggen, in keurig verzorgde stallen
We werden warm verwelkomt met een fantastisch verzorgde maaltijd.
De door ons meegenomen, gekleurde ballonnen werden door de vele kinderen blij aangenomen en mee gespeeld.
Verder waren er kleine verrassingen als kleding, zeep, krijtjes en natuurlijk de zonnebrillen meegebracht.
De zonnebrillen worden met veel gelach en feest ontvangen.
Na het bezoek aan haar winkeltje zijn we naar de 'Little Star School' gereden.
Hier zijn 2 kinderen van de JF, hier zijn ook nog veel kinderen.
We zijn begroet door de directeur en hebben daar rond mogen kijken.
Zelf hebben we de mooie stenen latrines, gebouwd met hulp van de JF, kunnen zien.
We zijn door de kinderen verrast met een vrolijke dans, in gekleurde kostuums. GEWELDIG.
We proberen de video op de site te plaatsen.

Het valt niet mee om afscheid te nemen, maar we moeten weer richting Villa Katwe...

• 15 Oktober 2017 - 16:03

Truus Betting:

Fantastisch wat jullie daar teweeg brengen! Ook is het fijn om zelf te kunnen zien dat geld en goederen goed terecht komen en wat ze er mee doen/ gedaan hebben.
    Nog heel veel succes gewenst, ook om mensen daar wegwijs te maken met het oogproject.
    Ik ben benieuwd naar al de verhalen als jullie terug komen.
    Groeten, Truus

• 16 Oktober 2017 - 20:30

Jolanda Fukkink:

Wat een super mooi filmpje, en prachtige foto,s nog heel veel succes met jullie mooie werk groetjes van Henk en Jolanda