Aan het werk in Oeganda - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Christien en Derk-Jan Kiefte - WaarBenJij.nu Aan het werk in Oeganda - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Christien en Derk-Jan Kiefte - WaarBenJij.nu

Aan het werk in Oeganda

Door: Christien en Derk Jan

Blijf op de hoogte en volg Christien en Derk-Jan

12 Oktober 2017 | Oeganda, Masaka

Derk Jan is vandaag al voor het eerst aan het werk in Oeganda! En met succes!

Onze reis is eergisteren begonnen. Na een reis van ruim 12 uur, met een tussenlanding in Kigali (Rwanda), waren we ’s avonds in Entebbe (Oeganda). Omdat het in Oeganda om 18.00uur al donker is, was het te laat om door te reizen naar Masaka.
In Entebbe hebben we 2 schooltjes bezocht. De eerste wordt door de regering gefinancierd. De tweede is een kleine school, die door een Franse mevrouw ondersteund wordt. De verschillen zijn duidelijk te zien en toch geldt voor alle kinderen……... “play, learn and grow together”
Verder hebben we Fiona mogen ontmoeten. Zij is één van de kinderen die ondersteund werd door de “Joanne Foundation” (JF). Zij studeert af en gaat als lerares werken. Daarmee kan ze nu in haar eigen inkomen voorzien. Zij gaat uit het programma van de “JF” en iedereen is trots op haar.
Heel bijzonder dat een “kansarm meisje” , met een steuntje in de rug, dit kan bereiken.
In de middag zijn we verder gereisd en na een autorit van 4 uur, en veel indrukken, in Masaka aangekomen. Hier verblijven we de komende weken.
Vanmorgen hebben we hier de eerst plannen gemaakt, over wat we gaan doen. Samen met Apollo en Jane, die beiden in Ndegeya leiding geven aan de “JF”, is er besproken wat er gedaan kan worden.
Helma gaat de projecten bekijken, Netty zal met Kakande, verpleegkundige, dingen gaan bespreken, en wij (Christien &Derk-Jan) gaan oogmetingen doen.
Verder willen we bekijken of we Michael en Kakande kunnen leren hoe een eenvoudige oogtest gedaan moet worden.
Nu regent het hier. Het is een moessonachtige neerslag. Tja regenseizoen hé.
De foto’s laten nog het één en ander zien, ook eventueel op facebook joannefoundation
Tot het volgende bericht. Ch&DJ

• 12 Oktober 2017 - 23:54

Jolanda Fukkink:

Hallo allemaal fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen, een mooie reis voor een prachtig doel, mensen helpen.een fijn verblijf en de groetjes van Henk en Jolanda

• 13 Oktober 2017 - 11:41

Anja Enserink:

Christien en DerkJan we wensen jullie heel veel goeds toe de komende weken. Goed dat jullie voor zon mooi doel gaan. Succes en groet uit Anholt. Befend en Anja

• 14 Oktober 2017 - 09:44

Elsche :

Wat fantastisch dat jullie dit doen.
    En wat een indrukken. Heel veel succes
    Groetjes Elsche